本帖最后由 三姐 于 2022-12-5 18:32 编辑
这是根据SVAcotrPositionMZ.js魔改的一个插件。很简单的一个小功能,原本是4人站位,我复制粘贴给改成了8人站位。也是庆祝贵站开业第一天哈哈。
如图所示的8人位置,可以在插件设置中随意调整。
不知道咋发附件和链接地址,所以直接就用代码的方式放出来了,复制到txt中保存,后缀改成js即可。
[JavaScript] 纯文本查看 复制代码 //=============================================================================
// Plugin for RPG Maker MZ
// SVActorPositionMZ.js
//=============================================================================
// [Update History]
// This plugin is MZ version of SVActorPosition.js the KADOKAWA RMMV Plugin.
/*:
* @target MZ
* @plugindesc Change actors' position on screen at sideview battle.
* @author Sasuke KANNAZUKI
*
* @param actor1 Xpos
* @desc X position formula of actor1's center.
* (default:600)
* @type text
* @default 600
*
* @param actor1 Ypos
* @desc Y position formula of actor1's bottom.
* (default:280)
* @type text
* @default 280
*
* @param actor2 Xpos
* @desc X position formula of actor2's center.
* (default:600 + 32) =632
* @type text
* @default 600 + 32
*
* @param actor2 Ypos
* @desc Y position formula of actor2's bottom.
* (default:280 + 48) =328
* @type text
* @default 280 + 48
*
* @param actor3 Xpos
* @desc X position formula of actor3's center.
* (default:600 + 32 * 2) =664
* @type text
* @default 600 + 32 * 2
*
* @param actor3 Ypos
* @desc Y position formula of actor3's bottom.
* (default:280 + 48 * 2) =376
* @type text
* @default 280 + 48 * 2
*
* @param actor4 Xpos
* @desc X position formula of actor4's center.
* (default:600 + 32 * 3) =696
* @type text
* @default 600 + 32 * 3
*
* @param actor4 Ypos
* @desc Y position formula of actor4's bottom.
* (default:280 + 48 * 3) =424
* @type text
* @default 280 + 48 * 3
*
* @command set
* @text SV Actor Set Position
* @desc Set either x or y axis.
*
* @arg actorPos
* @text Actor Position
* @desc 1=top 2,3,4...
* Note: this isn't actor ID.
* @max 99
* @min 1
* @type number
* @default 1
*
* @arg axis
* @desc X or Y
* @type select
* @option X
* @value X
* @option Y
* @value Y
* @default X
*
* @arg dispPos
* @text Coord
* @desc number or formula
* @type text
* @default 200
*
* @help
* This plugin runs under RPG Maker MZ.
*
* This plugin enables to change the positions of sideview actors.
*
* [Summary]
* By option, you can set the position not only number but also formula.
* (ex. 200 + $gameVarables.value(1) )
* If your system's battle attend actor's number > 4,
* then, set by plugin command.
*
* This plugin also assumes the use of diffrent (from specified) size
* SV actor graphics.
*
* [Plugin Command]
* Set actor's position, XorY, and Coord.
* Coord accepts not only number but also formula.
* for example...
* 640 # number
* 472
* $gameVariables.value(20) # variable
* 320 + 48 * $gameVariables.value(15) #formula
*
* [configuration at Actor's note]
* <SVWeaponHeight:12>
* Weapon animation's height of the sideview actor.
* In this case, Y position is heigher 12px by the defalut.
* - It also accepts minus value,
* because it assumes when you make smaller actor.
* - If this isn't written, default value 0 is used.
*
* Weapon animation's X position is automatically corrected
* according to the actor graphics size.
* If you feel it isn't natural, you can optimize the X position.
* <SVWeaponRight:20>
* In this case weapon animation moves right 20 pixels.
* If the value is minus, animation moves left.
*
*
* [License]
* this plugin is released under MIT license.
* [url=http://opensource.org/licenses/mit-license.php]http://opensource.org/licenses/mit-license.php[/url]
*
*/
/*:ja
* @target MZ
* @plugindesc サイドビュー戦闘においてアクター達の画面表示位置を設定します。
* @author 神無月サスケ
*
* @param actor1 Xpos
* @desc アクター1の中心のX座標の式です。
* (初期値:600)
* @type text
* @default 600
*
* @param actor1 Ypos
* @desc アクター1の足元のY座標の式です。
* (初期値:280)
* @type text
* @default 280
*
* @param actor2 Xpos
* @desc アクター2の中心のX座標の式です。
* (初期値:600 + 32) =632
* @type text
* @default 600 + 32
*
* @param actor2 Ypos
* @desc アクター2の足元のY座標の式です。
* (初期値:280 + 48) =328
* @type text
* @default 280 + 48
*
* @param actor3 Xpos
* @desc アクター3の中心のX座標の式です。
* (初期値:600 + 32 * 2) =664
* @type text
* @default 600 + 32 * 2
*
* @param actor3 Ypos
* @desc アクター3の足元のY座標の式です。
* (初期値:280 + 48 * 2) =376
* @type text
* @default 280 + 48 * 2
*
* @param actor4 Xpos
* @desc アクター4の中心のX座標の式です。
* (初期値:600 + 32 * 3) =696
* @type text
* @default 600 + 32 * 3
*
* @param actor4 Ypos
* @desc アクター4の足元のY座標の式です。
* (初期値:280 + 48 * 3) =424
* @type text
* @default 280 + 48 * 3
*
* @command set
* @text SVアクター座標設定
* @desc XかY座標のセット
*
* @arg actorPos
* @text アクター位置
* @desc トップが1で何番目?
* 注:アクターIDではない
* @max 99
* @min 1
* @type number
* @default 1
*
* @arg axis
* @text XかY
* @desc
* @type select
* @option X
* @value X
* @option Y
* @value Y
* @default X
*
* @arg dispPos
* @text 座標
* @desc 数値または式で指定
* @type text
* @default 200
*
* @help
* このプラグインは、RPGツクールMZに対応しています。
*
* このプラグインは、サイドビュー戦闘でのアクターの座標を変更可能です。
*
* ■概要
* 位置をオプションで指定する場合、数値の他に、数式での指定も可能です。
*
* また、プラグインコマンドでの変更も可能で、
* 仮に5人以上のアクターがいるシステムでは、こちらで設定が出来ます。
*
* このプラグインは、標準素材とは異なったサイズのSVアクター画像での使用も
* 想定しています。
*
* ■プラグインコマンド
* アクターの位置、XまたはY、座標を設定します。
* 座標は値か式にします。以下のような設定が可能です。
* ・640 や 472 といった値
* ・$gameVariables.value(20)
* ・320 + 48 * $gameVariables.value(15)
*
* ■アクターのメモによる設定
* <SVWeaponHeight:12>
* サイドビューアクターの武器アニメの表示Y座標の高さを設定します。
* この例では、通常より12ピクセル高い位置に表示されます。
* - 標準より小さなアクター画像の作成を想定して、マイナス値も受け付けます。
* - 記述を省略した場合、デフォルトの0が採用されます。
*
* 武器アニメのX座標は、アクター画像のサイズによって自動的に補正されます。
* もしそれで不自然な場合は、以下の書式でメモに書いてください。
* <SVWeaponRight:20>
* サイドビューアクターの武器アニメの表示X座標を右寄りに補正します。
* この例では、通常より20ピクセル右位置に表示されます。
* マイナス値にすることで、左寄りの表示も可能です。
*
*
* ■ライセンス表記
* このプラグインは MIT ライセンスで配布されます。
* ご自由にお使いください。
* [url=http://opensource.org/licenses/mit-license.php]http://opensource.org/licenses/mit-license.php[/url]
*
*/
(() => {
const pluginName = 'SVActorPositionMZ'
//
// process parameters
//
const parameters = PluginManager.parameters(pluginName);
let SVActorX = new Array(4);
let SVActorY = new Array(4);
SVActorX[0] = eval(parameters['actor1 Xpos'] || '600');
SVActorX[1] = eval(parameters['actor2 Xpos'] || '632');
SVActorX[2] = eval(parameters['actor3 Xpos'] || '664');
SVActorX[3] = eval(parameters['actor4 Xpos'] || '696');
SVActorY[0] = eval(parameters['actor1 Ypos'] || '280');
SVActorY[1] = eval(parameters['actor2 Ypos'] || '328');
SVActorY[2] = eval(parameters['actor3 Ypos'] || '376');
SVActorY[3] = eval(parameters['actor4 Ypos'] || '424');
//
// process plugin commands
//
PluginManager.registerCommand(pluginName, 'set', args => {
// check whether sv array is already defined or not
if(!$gameSystem.svActorArrayDefined()){
$gameSystem.defineSvActorArray();
}
const pos = +args.actorPos;
const value = eval(args.dispPos);
switch (args.axis) {
case 'X':
$gameSystem.svActorX[pos-1] = value;
break;
case 'Y':
$gameSystem.svActorY[pos-1] = value;
break;
}
});
//
// define arrays for save sv actors' position
//
const _Game_System_initialize = Game_System.prototype.initialize;
Game_System.prototype.initialize = function() {
_Game_System_initialize.call(this);
this.defineSvActorArray();
};
Game_System.prototype.defineSvActorArray = function() {
this.svActorX = new Array(4);
this.svActorY = new Array(4);
};
Game_System.prototype.svActorArrayDefined = function() {
return !!this.svActorX;
};
// --------------------
// set actors' position (overwrited)
// --------------------
Sprite_Actor.prototype.setActorHome = function(index) {
// check whether sv array is already defined or not
if(!$gameSystem.svActorArrayDefined()){
$gameSystem.defineSvActorArray();
}
// set default values
let x = 600 + index * 32;
let y = 280 + index * 48;
// apply option values
if (index < 4) {
x = $gameSystem.svActorX[index] || SVActorX[index];
y = $gameSystem.svActorY[index] || SVActorY[index];
} else if (index < 100 && !!$gameSystem.svActorX[index]) {
x = $gameSystem.svActorX[index];
if (!!$gameSystem.svActorY[index]) {
y = $gameSystem.svActorY[index];
}
}
// set position
this.setHome(x, y);
};
// --------------------
// set weapon animation's position
// --------------------
const _Sprite_Weapon_setup = Sprite_Weapon.prototype.setup;
Sprite_Weapon.prototype.setup = function(weaponImageId) {
_Sprite_Weapon_setup.call(this, weaponImageId);
this.setPosition();
};
Sprite_Weapon.prototype.setPosition = function() {
// set X position by actor sprite size
const actorBitmap = this.parent._mainSprite.bitmap;
const actorSpriteWidth = actorBitmap ? actorBitmap.width / 9 : 64;
this.x = -16 - (actorSpriteWidth - 64) / 2;
// set Y default position
this.y = 0;
// change X,Y position by actor's note
const battler = this.parent._battler;
if(battler){
this.x += (Number(battler.actor().meta.SVWeaponRight) || 0);
this.y -= (Number(battler.actor().meta.SVWeaponHeight) || 0);
}
};
})();
|